Overzicht / Nieuwsbericht

Recente berichten
Archief
Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief. Ouders en leden zijn automatisch ingeschreven.

Veilig door Sint-Martens-Latem met Route2School

In Sint-Martens-Latem gaat het project Route2School van start. Via dit project willen we een grondige analyse laten maken van de verkeersveiligheid op schoolroutes en het verplaatsingsgedrag van leerlingen. Daarnaast worden de routes naar de jeugdverenigingen en onze sporthal onder de loep genomen.

Hiervoor roepen we in de eerste plaats de hulp in van leerlingen, maar ook ouders, leerkrachten, coaches en politie worden betrokken.

Via Route2School krijgt u de mogelijkheid om mobiliteitsknelpunten op schoolroutes te melden, maar ook om mee na te denken over oplossingen. We willen samen met jullie op zoek gaan naar goede oplossingen om de verkeersveiligheid van leerlingen te verbeteren. Via deze nieuwsbrief willen we daarom een warme oproep doen om deel te nemen aan dit project. Uw inbreng is namelijk zeer belangrijk om mee de verkeersveiligheid van de leerlingen te verbeteren!

Voor het Route2School-project verzamelen we van maandag 16 oktober 2017 tot en met vrijdag 1 december 2017 zoveel mogelijk data. In een volgende stap volgt een grondige analyse van de verzamelde data die besproken wordt met de Sint-Martens-Latem, politie en de scholen. De resultaten van het project zullen uiteindelijk publiek meegedeeld worden, zodat iedereen ziet welke stappen we ondernemen om de verkeersveiligheid van de leerlingen te verbeteren.

Meer info en deelnemen aan het project kan via www.route2school.be