Overzicht / Nieuwsbericht

Recente berichten
Archief
Nieuwsbrief

Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief. Ouders en leden zijn automatisch ingeschreven.

Voorwoord september - oktober 2018

Beste ouders, leden en sympathisanten,

Begin september… Het moment waarop er een brede glimlach op je gezicht verschijnt en je al niet kan wachten op wat er te gebeuren staat. Nee, niet omdat iedereen terug naar school moet, maar omdat er een nieuw scoutsjaar voor de deur staat! Na een deugddoende vakantie en een hoop nostalgie naar de beste tien dagen van het afgelopen jaar, ons zalig en onvergetelijk groepskamp, staan alle leiding, en hopelijk jullie ook, helemaal paraat om er weer vollenbak in te vliegen!

We moeten spijtig genoeg afscheid nemen van enkele fantastische leiding. We willen hen zeer graag bedanken voor al hun grenzeloze inzet en moeite. Maar geen getreur, want dit jaar mogen we weer 13 nieuwe leiding ontvangen die overkomen van de Jin. Zij staan al te popelen om jullie de tijd van jullie leven te bezorgen! Daarnaast willen we ook Jef Ruysschaert graag welkom heten in ons groepsleidingsteam!

Scouts en Gidsen Vlaanderen zet dit jaar in op ons milieubewustzijn met het nieuwe jaarthema ‘Minder is meer’. De scouts gelooft dat het anders kan. Met minder voedsel weggooien, minder energieverspilling en minder afval. En vooral, met veel meer bewustzijn, meer liefde en meer respect voor de natuur. Ravotten in de modder, met takken spelen in het bos, op kamp gaan in eindeloze groene vlaktes. Scouts en gidsen houden van de natuur: van buiten zijn, worden we warm vanbinnen. Wij genieten van het buitenleven en willen dat nog lang blijven doen. En daarom willen we dit jaar samen iets veranderen. Neem dus de fiets in plaats van de auto, een drinkbus in plaats van een plastic flesje, een brooddoos in plaats van aluminiumfolie en zo veel meer! Samen kunnen we het verschil maken!

Het scoutsjaar zal traditioneel starten met overgang op zaterdag 29 september. Door het grote succes van vorig jaar, organiseert de Jin terug met veel plezier een Openingsbar op zaterdag 13 oktober, direct na de vergaderingen om 17u. Kom genieten van een hapje en een drankje en sla een praatje met de leiding en andere ouders.

Wij kijken alvast super hard uit naar het komende scoutsjaar en jullie ongetwijfeld ook! Beleef de tijd van jullie leven en tot op overgang!

Scoutse linker,

De groepsleiding