Manitou vzw

Bij de bouw van ons nieuwe scoutslokaal 'De Nark' in 2006 werd besloten een vzw op te richten. Deze zou fungeren als tussenpersoon voor bepaalde zaken tussen het gemeentebestuur en de Scouts en zou verantwoordelijk zijn voor het beheer van de Nark en omliggende terreinen. Zo ontstond Manitou VZW! De VZW wordt in het dagelijkse reilen en zeilen geleid door een raad van bestuur die steeds bestaat uit huidige én voormalige leiding. De VZW houdt zich bezig met de kleine zaken zoals orde en netheid, kleine aanpassingen of herstellingen aan het lokaal, maar probeert ook met grotere projecten de scouts te ondersteunen.

Vorige jaren heeft dit onder andere gezorgd voor een vergroening van de parking naast het lokaal tot grasveld met wadi, een groepsaankoop scoutsmateriaal en het deepcleanen van enkele lokalen om maar een aantal van de meer zichtbare verwezelijkingen te noemen. Ook de bouw van het rek voor de sjorbalken, de verplaatsing van de glasbollen en de latere vergroening van het terrein 'project Speelgroen' gebeurden onder het initiatief van de vzw.Dit doen we in een nauwe samenwerking tussen GRL, het bestuur en de gemeente.

Als u contact wilt opnemen, kunt u altijd een e-mail sturen naar het volgende adres: vzw.bestuur@scoutsengidsenlatem.be.

Raad van bestuur:
Matthias