Uniform

Met het dragen van het uniform toon je dat je scout of gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om hun verbondenheid te tonen en laat toch ruimte voor een persoonlijke touch.

Kapoenen

Bij de kapoenen is het nog niet nodig om een perfect uniform te dragen. Kleren die eens goed vuil mogen worden zijn meer dan voldoende! We verwachten wel dat de kapoenen een groepsdas dragen.

Welpen

De welpen krijgen nog een extraatje bij hun uniform! Naast het basisuniform dragen de welpen ook een welpenpet.

Deze zijn te verkijgen bij de Hopper winkel.

uniform_2022.jpg
hemd_achterkant_2022.jpg

Basisuniform
Het basisuniform is voor welpen, kabouters, jongverkenners, jonggidsen, givers, jin en leiding hetzelfde:

Beige scoutshemd:
De scoutshemden zijn hetzelfde in heel Vlaanderen en worden in verschillende maten verkocht in de Hopper winkel.

Kentekens

Op je scoutshemd draag je ook verschillende kentekens. Ze zijn als het ware een weergave van je scoutscarrière. Ons eigen kenteken kan je kopen bij de groepsleiding. Andere soorten kentekens zijn verkrijgbaar in de Hopper winkel. Hiernaast vind je een overzicht van welke tekens waar thuis horen.

Het scoutslatem - kenteken:

Onze scoutsgroep heeft zijn eigen kenteken. Deze is te verkrijgen bij de groepsleiding en wordt gedragen op de rechterborst. (€2,50)

Soorten tekentjes:

- Jaarkenteken: Het jaarthema draag je op je rechterschouder.

- Takkenteken: Elke tak heeft zijn eigen kenteken, dit wordt gedragen op de rechter mouw.

- Belofteteken: Als je bij de welpen of kabouters je belofte hebt gedaan, draag je je wolfjes of kabouters op de linkerborst.

-Scouting-, België-, Vlaanderen-, Internationaal- kenteken

Eigen Uniform

Als Scouts Latem proberen we ons ook te onderscheiden van de andere scoutsen. Daarom hebben we zelf ook onze 'eigen merchandise'

De Groepsdas

Dit is het enige kledingsstuk dat echt VERPLICHT is. De zandkleurige das wordt versierd met een blauwe band, die verwijst naar onze Latemse Meersen.

De Scoutstrui

Sinds enkele jaren verkopen we ook onze eigen trui. Deze grijze hoodie draagt ons blauw logo op de borst en onze slogan 'Gewoon doen' op de rug.

De Scoutspet

Wat kan er meer van pas komen op een zonnige, zomerse dag op kamp? Onze scoutspet natuurlijk! Dankzij de groene kleur, blijf je goed gecamoufleerd tijdens de spelletjes in het bos.

logo_blauw_wit.png
Jaarthema RGB.png
petje_met logo.png
trui_met logo.png