't Boekske

Jonggivers

De zomervakantie is op z’n eind en dat betekent natuurlijk… EEN EPIC NIEUW SCOUTSJAAR WOEHOEEW! Wij staan alvast te springen om jullie leiding te geven! Omdat onze leidingsploeg helaas verkleind is, zijn wij genoodzaakt om de jonggidsen en jongverkenners samen te voegen. Jonggivers, wees allemaal maar massaaaal aanwezig op de vergaderingen want je gaat ze niet willen missen!! En laten we niet vergeten wat voor een geweldig weekend en kamp jullie te wachten staan! Het scoutskamp zal doorgaan begin juli 2024 dus houd deze periode zeker vrij!

Bij deze presenteren we jullie de leuke Jonggiverrleiders!

Heyyyy jonggivers, ik ben Alixe! Ook wel bekend als “goedhartig zeepaardje”. Ik zit op kot en studeer burgerlijk ingenieur architect in Gent. Na 12 jaar lid te zijn is dit m’n tweede jaar als leiding en m’n eerste jaar als hoofdleiding in de scouts. Naast de scouts ben ik ook vaak terug te vinden in de turnzaal. Mijn lievelingseten is nen goeie macaroni! Ik heb er al superrrr veel zin in. Tot snel!

Alixe D

Yoow mijn naam is Manu en dit is het tweede jaar dat ik leiding zal geven! Vorig jaar heb ik me enorm geamuseerd als leiding van de welpen en ik heb al veel zin om leiding te geven aan de jonggivers!

Ik studeer handelsingenieur aan de universiteit van Gent en ben een fanatieke voetbalsupporter. Je kan mij altijd vinden in de Ghelamco Arena om de Buffalo’s aan te moedigen (hopelijk zoals velen van jullie!). Ik heb er mega veel in gasten, hopelijk jullie ook! Ciaoooo!

Manu P

Zaterdag 6 april:

Vanwege het beperkt aantal leden die aanwezig kunnen zijn in de paasvakantie, zal de activiteit van morgen helaas niet kunnen doorgaan. We hopen de jonggivers volgende week wel te kunnen verwachten op de financiële actie voor de pannekoekenverkoop!

Zaterdag 13 april:

Vandaag is het financiële actie! Om onze scouts wat te financieren zullen we van deur tot deur lekkere pannenkoek verkopen! We verzamelen op De Nark . Vergeet zeker niet in scoutsuniform te komen!

Wanneer: 14u-17u

Zaterdag 20 april:

Mmm! Vandaag bakken we lekkere koekjes! We maken er een wedstrijdje van! Welk team kan de lekkerste en mooiste koekjes bakken?

Waar? De Nark

Wanneer? 11u-13u

Zaterdag 27 april:

Haal jullie creativiteit maar naar boven want vandaag gaan we boetseren met klei! Doe kleren aan die vuil mogen worden. We kijken al uit naar jullie kunstwerkjes!

Ps: na de vergadering organiseert de jin een super gezellige en feestelijke lentebar voor hun buitenlandse reis te financieren! Neem al je vrienden en familie mee voor een lekkere drink! We zullen ook een kleine ceremonie organiseren rond ons 60 jaar bestaan van scouts Latem. Allen van harte welkom om deze bij te wonen!

Waar: De Nark

Wanneer: 14u-17u, 17u: start lentebar!

Zaterdag 4 mei:

Vandaag hopen we op mooi weer! Maak je klaar voor een groot watergevecht! Van waterestafettes tot waterballonnengevechten, we zullen geen moment droog blijven. Vergeet je niet gepast te kleden voor deze activiteit!

Wanneer: 14u-17u

Zaterdag 11 mei:

Geloof het of niet maar het is alweer de laatste vergadering van het jaar… zo jammer! Wat we vandaag gaan doen is nog een geheim. Maar kom zeker allemaal in perfect scoutsuniform. Deze vergadering zal een volledige dag innemen. Verdere informatie volgt nog.

Takleiding
Alixe Dessomviele

Goedhartig Zeepaardje

Basiel Cassiman