Voorwoord november - december 2017

Beste leden, ouders en sympathisanten,

Het scoutsjaar is weer mooi ingezet. Op de inschrijvingsdag zijn niet enkel heel wat oude leden langsgeweest, ook veel nieuwe leden hebben hun intrede gedaan. Om te beginnen willen wij hen dan ook hartelijk welkom heten in onze scoutsgroep!

We beginnen met een terugblik op de afgelopen 2 maanden. De weergoden waren ons weer goed gezind op de jaarlijkse ‘Overgang’. Onze leden - en ongetwijfeld de ouders ook - hebben scouts Latem op z’n vuilst leren kennen. Daarnaast was de eerste editie van onze Openingsbar een overweldigend succes. De muziek, hapjes en drankjes konden de aanwezigen duidelijk bekoren. Bedankt aan de jin voor de geweldige organisatie! De leiding heeft er alvast enorm van genoten en het concept is zeker voor herhaling vatbaar.

Ondertussen is het scoutsjaar al volop aan de gang en wij vinden dat we ‘goe bezig’ zijn! Zo gingen we al op bekentocht de Latemse natuur verkennen, zagen we kapoentjes vrolijk ravotten in het gras en had de jin samen een gezellig etentje om hun jaar te plannen. We keken rond op de Nark en we zagen dat het goed was.

De zaterdagen vlogen voorbij en dat brengt ons dan ook bij het 2e boekske van dit scoutsjaar. Jullie takleiding heeft opnieuw een boordevol programma voor jullie klaar staan om de komende 2 maanden te ravotten gelijk zotten.

Op zaterdag 11 november zullen er jammer genoeg geen vergaderingen zijn. Jullie leiding knijpt er een weekendje tussenuit om de teamgeest te versterken en het jaar tot in de puntjes de plannen. Begin december verwachten we hoog bezoek op de Nark. Sinterklaas zal een hele namiddag op de scouts langskomen. Niet vergeten: Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe! In het weekend van 16 en 17 december zijn we zoals gewoonlijk te vinden op de kerstmarkt. Ook dit jaar staan we weer paraat met heerlijke braadworsten. Kom zeker eens langs en geniet mee van de kerstsfeer.

Tot slot willen we al eens meegeven dat we dit jaar op groepskamp gaan! We trekken er allemaal samen op uit om onvergetelijke avonturen te beleven. Hou de eerste 2 weken van juli 2018 dus zeker vrij in jullie agenda!

Zoals je ziet, hebben we weer heel wat om naar uit te kijken! Wij zijn er alvast klaar voor, hopelijk jullie ook!

Stevige linker,

Hendrik en Nathan