Nieuw jaarthema

Scoutmoedig

Met 'Scoutmoedig' kiezen we dit jaar voor avontuur. We gaan de uitdaging aan, durven springen en nemen het risico. Want door risico’s te nemen, trainen we onze durfspier. We tellen niet de successen, wel het enthousiasme. Op verkenning

Scouts gaan graag op verkenning. En onderweg naar een nieuw avontuur kan je een blauwe plek oplopen. Dat is waar scouting voor staat: een plek waar je mag vallen en anderen je helpen opstaan. Waar mislukken niet falen is, maar een nieuwe ervaring betekent. Een leerkans.

Durven niet durven

Durf! En durf toegeven dat je niet durft. Ook dat vraagt moed. Samen een uitdaging aangaan met respect voor iedereen, ook dat is scoutmoedig.

Waarom doen we wat we doen?

Een moedige scout durft ook vragen stellen. Is het overgangsritueel traditie of kies je bewust? Geen onmogelijke en vettige totemproef, maar erkenning geven voor hun talenten.